In its zeal to link gay men to pedophilia, the noxious right-wing publication BarbWire made a serious error this week.  The article it featured about the subject was filled with anecdotes and cherry-picked science. It alone was trashy. I guess to somehow put an explanation point on the article, the following picture was included:

But through the perseverance and the clever eyes of Right Wing Watch, it has been proven that the above picture is (wait for it) a FRAUD:

The picture has been removed and the author of the piece, Jeff Allen, implied that picture was pulled from the internet.  He also called it “an innocent” mistake and tried to blame Right-Wing Watch for the entire incident:

Personally, I still think a definitive confirmation that this picture was pulled from the web in its distorted state should be given by Allen and BarbWire. In addition, an apology to the men in the picture should be given. No matter the situation, I find Allen’s flippancy about the entire incident to be alarming. Mistake or not, this was not innocent.

If it turns out that the distortion of the picture was not a creation of BarbWire, it still speaks to the publication’s lack of credibility in linking gay men to pedophilia.  If it can’t check the veracity of a picture, then you have to wonder about the veracity of its articles.

UPDATE:

After being engaged on twitter, Allen sent out the following message:

So Allen got this awful picture from google and from what happened, it’s obvious that he didn’t even try to check its veracity.  And then he becomes not only flippant about it but attempts to blame Right Wing Watch for discovering the error.

It’s something to keep in mind and bring up about BarbWire, its writers, and ultimately its founder, the Liberty Counsel’s Matt Barber.

This publication claims that it is working for Christianity. I don’t think Jesus would recognize the type of Christianity this publication has in mind.